Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, Çorum Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve yapımı devam eden projeleri değerlendirdi. Tevazu, samimiyet ve aşkla çalıştıklarını belirten Başkan Aşgın,  seçim öncesi verilen sözleri bir bir hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, Çoruminia’nın açılış töreninde yaptığı konuşmada seçim öncesi verdiği sözleri ve ortaya koyulan eserleri başlıklar halinde değerlendirdi.

Başkan Aşgın, Koçhisar İsale Hattı Projesi, Biyokütle Tesisi, Bedesten, Refakatçi Misafirhanesi, Saat Kulesi Çevresi Cephe Sağlıklaştırma Projesi, Dikiciler Arastası Restorasyonu, Kale Restorasyonu, Tarihi Kültür Yolu, Sosyal Destek Kart, Spor Tesisleri, Gençlik Kampı ve Engelsiz Kafe projesiyle ilgili kısa bilgiler vererek şunları söyledi:

KOÇHİSAR İSALE HATTINDA SON 8 KİLOMETRE

150 milyon lira maliyetindeki Koçhisar isale hattı projesinde sona geldik. Kuraklığı öngörerek hayallerimizin ilkine koyduğumuz Koçhisar isale hattı bitmek üzere. Yaklaşık 8 kilometrelik kısmı kaldı, o kısım da 1 ay içerisinde tamamlanacak.

“ÇÖPTEN ELEKTRİK ÜRETİYORUZ”

Biyokütle tesisi ile çöpten elektrik üretiyoruz. Yıllık 8 bin ailenin elektrik ihtiyacını karşılayan, yılda 14 milyon kw saat elektrik üreten tesisimizi hizmete açtık.

BEDESTEN KÜLTÜRÜMÜZÜ YANSITACAK

Bedesten projesi ile tarihimizi ve kültürümüzü yansıtan eserler ortaya koymayı hedefliyoruz. Altı otopark üstü bedesten olan projemizin devam ediyor. 30 Milyon TL projemizin inşaatı devam ediyor. 2022 yılı Ağustos ayında tamamlamayı hedefliyoruz.

5 YILDIZLI OTEL KONFORUNDA REFAKATÇİ MİSAFİRHANESİ

Refakatçi Misafirhanemizi 5 yıldızlı otel konforunda yaptık. Hizmet vermeye devam ediyor. Burada kalan vatandaşlarımızın duasını alıyoruz.

TURİZME KATKI SAĞLAYACAK ÖNEMLİ PROJELER

Dikiciler arastası, çöplü çarşısı ve saat kulesi çevresinde restorasyon ve cephe sağlıklaştırması projesi devam ediyor. Dikiciler arastası bitmek üzere. Dünyanın en dar arastasını turizme kazandırıyoruz. Tarihi Saat Kulesi etrafındaki binaların cephe sağlıklaştırmasını tamamladık. Kalenin restorasyonu yapılıyor. 1,5 Milyon TL bedelle kalenin bedenleriyle ilgili proje hazırlandı. Yakında uygulama çalışmaları başlayacak.

GENÇLİĞE ÖNEM VERİLİYOR

Çorum’a 2 yeni yüzme havuzu ve yeni sentetik sahalarla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Gençlik Obasında çalışmalarda sona geldik. 13 Ekim de açılışını Bilal Erdoğan’ın katılımıyla, Okçular Vakfı ile beraber yapacağız. Engelsiz kafemizi bitirdik. Açılışa hazır hale geldi.

TÜRKİYE’YE ÖRNEK PROJELER

Sosyal Destek Kartı projemiz Türkiye’ye örnek oldu. Ankara ve İstanbul bizden sonra bu projeyi hayata geçirdi. Bu projemizle hem ihtiyaç sahiplerini hem de yerel esnafı destekledik. Ayıca pandemi döneminde taksicilere ve esnafımıza da destekler verdik.

ŞEFFAF BELEDİYECİLİK ANLAYIŞI UYGULANIYOR

Şeffaf belediyecilik bizim için önemli yapacağımız ve sonuçlanan ihaleleri şehrimizdeki ekranlardan ve internet sitemizden ilan ediyoruz.

MALİ DİSİPLİN SAĞLANDI

Göreve geldiğimizde yüzde 35-40 bütçe açığı vardı. Mali disiplin kaybedilmişti. Bu da Sayıştay raporlarına girmişti. Mali disiplini tekrar sağladık. Bütçe açığını çözdük, 2020 yılında bütçemiz yüzde 13,5 fazla verdi.”